Rädd för muskler?

Jag blev lite förvånad häromdagen. Pratade med en pt om det här med att många tjejer köper pt timmar för att gå ner i vikt. Det i sig är det inget fel med, men det hon sa sen förvånade mig. 
"Tjejer vill bli tonade, men är rädda för att få synliga muskler"

Jag vet att jag hörde det här mycket för några år sen - men trodde naivt nog att de försvunnit. 
Men tydligen inte, istället är det nog jag som bytt bloggar ja läser/Instagram följare och till viss del vad jag tränar och vilka ja möter då. 

Jag tränar inte för att bygga muskler, utan tränar för att bli stark. 
Stark för att orka i vardagen, stark för att kunna springa långt, stark för att inte skada mig. Om jag får några synliga muskler på köpet - så är ingen gladare än jag! 

Kom igen nu tjejer, visst är inte en trådsmal modell vårat ideal. Vi vill fungera i vardagen, med eller utan synliga muskler. 
Va stolt över att du är stark! 

Träning, Vardag | muskler, stark och stolt, tjejer, träning | |
Upp