Gummiband

Jag har samlat på mig en hel del träningsgrejer här hemma (djungle gym, keattelbell, gummiband mm) men det är inte så ofta dom blir använda. 
Men så ikväll, fotboll på tvn som jag ändå vill ha ett öga på.. Men ändå tycker är ganska så långsam. 
Slängde på mig träningskläder och tog fram gummibandet. Två cirklar överkroppsstyrka framför tvn blev de

Är du nyfiken på vad jag körde? 
Passet finns här nedanför:

Cirkel 1
Ryggpressar 
(stå brett på gummibandet, ett handtag i varje hand och pressa mot taket.)
Höga rodd 
(Stå kvar på gummibandet, korsa handtagen och böj överkroppen. Jobba med armbågarna upp och ut. Tänk att skulderbladen ska ihop)
Bicepscurl
Vanliga rodd 
(Jag satte gummibandet runt ett dörrhandtag, backa långt back och dra sen armbågarna bakåt med 90 grader i armbågen) 

15 av varje. X 4. 

Cirkel 2
Utåt rotation av axel
(Håll gummibandet lätt spänt mellan händerna, handtagen hänger löst ner. Armbågen stilla i sidorna i 90 grader, handryggarna utåt sidorna)
Tricepspressar 
(Stå på ena ändan av gummibandet, dra andra bakom ryggen och pressa handen uppåt
Tricepspressar
(Andra armen)
Armhävningar 
Armhävningarna gjorde jag 10 st per sätt, jobbar mig uppåt i antal -:)

15 st. X4 
Träning | casall, cirkelträning, gummiband, hemmaträning, inspiration, triceps, träning, överkropp | |
Upp