Steget ut

Senast förra veckan la jag upp en bild på min Instagram ifrån förra hösten, en bild tagen precis efter ett löppass och skrev att jag längtade efter löpning i höstluft. 
De har varit dubbla höstförkylningar och inte jätte mycket löpning veckorna innan de så jag saknade känslan. Samtidigt visste ja att första passen kanske inte skulle bli så roliga.. 

Så nu när jag har friskförklarat mig själv från sista förkylningen fanns de ju inte längre något som stoppade mig från de där efterlängtade löppasset i höstluft. Ändå va soffan så skön efter jobbet... 

Precis fått hem en ny tröja att höstmysa i och soffan var skön. Så skön att dagsljuset hann försvinna. 

Men sen skärpte jag mig! 
Steget ut är ibland de största, och även om de skulle bli lite jobbigt så blir de inte bättre av att skjuta på de mer (hallå kroppen, de va ju löpningen du längtade efter?!) 


5 km senare, svettig och fullt med friskluft i lungorna. Buffen är invigs för denna hösten och bästa tröjan med vindskydd likaså-:)

Sänkte farten och lyckades ha en hyffsat bra känsla. Nu gäller de att hitta lite löparkomdition igen

Löpning | craft, höst, löpning, mxdc, mxdc sport, running, tjuren vid hornen, träning | |
Upp