Gårdagens långpass

Jag hade bestämt mig för ett långpass i helgen, två veckor kvar till Göteborgsvarvet och fyra till Stockholm Maraton. 
Jag drar mig liite för att berätta vad ja gjorde, för det är mot alla regler. (De här att öka 10% max per vecka)
Men igår sprang jag 30 km. 

Jag kan skylla på massa saker, och kanske framförallt en häl som inte riktigt sammanarbetat under våren. Men jag har kört en del tuffa löpbandsintervaller och mycket spinning, med tanken att iaf ha konditionen i kroppen. 
De har blivit några mil pass, ett på 17 km och så igår då. 
Ja sa att jag ville springa 20.. Men i mitt huvud visste ja att 30 va målet. Inte för att de va smart eller rätt, utan för att jag behövde de. 
Mitt huvudet behövde de inför Stockholm. 

Här lekte livet, 20 km precis. Höll jämnt tempo och en puls som i snitt landade på 77%. 
Så skön känsla att de har fungerat, konditionen finns - den kommer inte bli ett problem. 
Vid 24 km började de bli lite jobbigt och ja de kommer kännas i benen när ja ska springa 42. 


Men vet ni? Jag är så nöjd med gårdagens pass, idag har ja lite stela ben och hälsenor men ett lugn. Nu vet jag att ja klarar 42 km, kanske får jag variera gå och springa sista milen men oavsett så kommer jag klara de! 
Löpning, Träning | Stockholm maraton, långpass, löpning | |
Upp