Intervaller

Jag har en ganska gammal klass som får komma på besök då och då. 

Jag trodde egentligen den va uttjatad - men tydligen inte, för då och då frågar mina deltagare efter just denna klass. 
Så istället för ny klass idag så fick denna intervall stege komma in och den nya klassen kör jag nästa vecka. 
Efter ordentlig uppvärmning kör vi ett gäng intervaller:
2 min med 1 min vila
1 min med 1 min vila
30 sek med 30 sek vila 

Tanken att dom längsta är dom lättaste. Korta dom jobbigaste. 
Lätt att sticka iväg för högt i början, så
mitt fokus brukar ligga på att hålla dom nere under 2 minutrarna - och att bara falla några få pulsslag under "vilan" som är en aktiv del av passet! 


Dagens kläder. Har fastnat för mönstrade tights-:)
Tights mxdc sport
Linne Nike 
| Nike, intervaller, mxdc sport, spinning, träning | |
Upp