Fartökning

Det var dags, första löppasset på 11 dagar. 
22 grader i skuggan och strålande sol. 
Inte riktigt min grej med värme när jag ska springa, men kroppen har iaf fått några dagar att vänja sig nu. 
Något jag kört på band någon gång med aldrig ute är fartökning. Så jag bestämde mig för att testa, 5 km. 

* 1 km , ansträngande långsam
* 2 km, mysig
* 3 km,  i någon jobbigt men ändå      hyffsatt bekvämt tempo. 
* 4 km,  i ett snabbare än jag hade valt, där jag fick tänka på att trycka på och här stack också pulsen
* 5 km,  Släppte och bara körde, tänkte att 1 km klarar jag och de gjorde jag. 

2 km hemåt, och här har jag så svårt att fortsätta springa. Benen är stumma, men idag bestämde jag mig för att ge kroppen den återhämtning jag vet är så viktig. 
Och faktiskt, 2 km så släppte de lite :) 

Hemma, galet svettig och röd. Nöjd och sjävlklart i snyggaste tröjan jag äger ;)
Löpning, Träning | fartökning, löpning, sommar, träning, varmt | |
Upp