Off topic

Tjugotvåtimmar
 
22 timmar, det är så länge min kropp har varit vaken nu - eller ja nästan i alla fall. Ja slumrade någon timme eller två på flyget mellan London och Calgary men det är inte direkt djupsömn vi pratar om.. 
 
Jag är påväg för att hälsa på min lillasyster som tillfället är bosatt i Kanada, och resan hit tar nätta 19 timmar. Lite försening nu på sista flightens så nu är de snare 20. Om jag för tillfället ägnar 6 timmar på en grymt tråkig flygplats? 
 
Men okej, lite tillbaka till de den här bloggen ändå handlar om. Kroppen. 
Ja har resten en hel del, men sällan med några större tidsskillnader. Nu är de 9 timmar bakåt kroppen ska och ja har funderat lite hur ja lättast ska tvinga in kroppen i de - lite facinerande hur kroppen ändå anpassar sig. Klockan är 05 svensk tid och vid 03 åt ja "middag" här på flygplatsen. 
Kort sömn som sagt på någon timma när klockan va runt 21 svensk tid och sen vaken. Inte direkt sova trött, däremot känns kroppen lite lätt yr. (inte så konstigt)
Får se om de fungerar som ja tänkt men ja hoppas på att va trött när ja kommer fram runt midnatt Kanadensisk tid och på så sätt kommer kunna sova även om min kropp egentligen tror att klockan är 09..
 
Har fortfarande några timmar kvar att slå ihjäl, ska nog gå och köpa mig en flaska vatten. Har försökt dricka massa vatten och hoppas de hjälper kroppen:) 
Har även övervägt att parkera mig i ett hörn och sträcka ut kroppen med lite rörlighet.. men nja ja tror folk skulle tro ja e helt knäpp då;)
| |
Upp