Ännu lite mer löpning


Jag gillar grupptränning och mycket av min träning lägg i salarna eller på gymmet (nåja, på konditions maskinerna på gymmet..) 
Men jag tycker också det är skönt att få en liten paus från det under sommaren. Nu kommer jag inte helt sluta besöka de, bland annat så har jag kvar en av mina klasser under hela sommaren.

Det är mellan 2 - 3 löp pass per vecka jag tänker att jag vill ligga, men det går lie upp och ner med hur vida ja får till dom, brukar gå bättre under sommaren.
Igår fanns en liten plan på att springa 12 km med pappa. Men fredagskvällen spendeas lite spontant med några vänner ute i Göteborgsnattliv och även om ja inte va direkt sliten igår så blev de sent och de slank ner några drinkar,  och jag har jag som regel att inte träna när jag druckit alkohol dagen innan. 
Så istället för 12 km löpning blev de 8 km promenad igår, perfekt för både kropp och knopp igår!
 
Idag har jag återigen renoverat lite ute på landet och när mamma drog sin hemåt hade klockan blivit runt sju. 
Jag hamnade ute på gräsmattan när jag vinkat av mamma och slog över hur mycket de hade spruckit upp under eftermiddagen. Och dom där 12 km jag "missade" igår kom upp i huvudet.. 
Funderade i några minuter, men visst ångrar man aldrig ett träningspass? 
 
Sagt och gjort, bytte om och startade Mr Garmin. Bestämde mig för att låta kroppen bestämma. Antingen 3-4 km och sen styrka i trädgården eller helst ett långpass om benen va me idag. 
Och dom va me:) 12 underbara kilometer med lågpuls, pigga ben och helt fantastisk omgivning. 
Sol, vind, hav, natur och allmänt sommarkänsla:) 
| |
Upp